W programie pocztowym w lewym górnym rogu klikamy na Plik(1), następnie na Opcje(2)
W następnym okienku wybieramy kolejno Poczta(3), Podpisy(4)
W kolejnym okienku w sekcji Wybierz podpis do edycji klikamy przycisk Nowy(5). Powinno się pojawić okienko Nowy podpis w którym wpisujemy np: stopka. Klikamy OK. Ustawiamy opcje Nowe wiadomości: i Odpowiedzi/wiadmości przesłane dalej:(6) na stopka. W plu edytora (7) wklejamy z pamięci podręcznej wcześniej skopiowaną ze strony wizytówkę CTRL + V. Zatwierdzamy wszystko przyciskiem OK
i możemy cieszyć się stopką w naszej wiadomości mailowej 😊
2. Outlook klient www
Po zalogowaniu do konta przez www (https://outlook.office.com) i otworzenu Outlook-a online, klikamy w prawym górnym rogu na ikonkę koła zębatego (1). Rozwinie się lista ustawień na której u dołu klikamy Wyświetl wszystkie ustawienia programu Outlook(2)
Starsza wersja outlook w wersji przeglądarkowej
Pokaże się okno na którym wybieramy: Redagowanie i odpowiadanie , wklejamy wcześniej skopiowaną wizytówkę do pola tekstowego (4) (klikając na pole tekstowe i wybierając kombinację klawisy CTRL + V lub wybierając z menu kontekstowego - prawy przycisk myszy - Wklej). Zaznaczamy pola Automatycznie dodawaj mój podpis do nowych redagowanych wiadomości i Automatycznie dodawaj mój podpis do wiadomości przekazywany dalej i odpowiedzi(5). Na końcu klikamy przycisk zapisz(6) i zamykamy okienko - ×
Stopka jest gotowa do użycia.
Nowsza wersja outlook w wersji przeglądarkowej
Pokaże się okno na którym wybieramy: Redagowanie i odpowiadanie. Tworzymy nazwę dla stopki(1), np. stopka 2023 i zapisujemy. Wklejamy wcześniej skopiowaną wizytówkę do pola tekstowego (2) (klikając na pole tekstowe i wybierając kombinację klawiszy CTRL + V lub wybierając z menu kontekstowego - prawy przycisk myszy - Wklej). Ustawiamy pola Dla nowych wiadomości(3) oraz W przypadku odpowiedzi/wiadomości przesyłanych dalej:(4) nowo utworzony podpis. Na końcu klikamy przycisk zapisz(5) i zamykamy okienko - ×
Stopka jest gotowa do użycia.
Thunderbird - instrukcja zamieszczenia wizytówki
W programie pocztowym klikamy prawym klawiszem myszy na nazwę konta (1).
Z menu kontekstowego wybieramy ustawienia(2)
W następnym okienku w polu Sygnaturka zaznaczamy opcję Używaj HTML (np: <b> pogrubiony tekst </b>)(3). I wklejamy w poniższe pole (4) kod wygenerowanej uprzednio wizytówki. Na końcu klikamy na przycisk OK i możemy cieszyć się stopką w naszej wiadomości mailowej :)
W wyświetlonym okienku wybieramy opcję Używaj treści z pliku (tekstowego, HTML lub obrazu)(3)
Klikmy przycisk Wybierz(4) i odszukujemy miejsce na dysku naszego komputera, gdzie został zapisany plik uprzednio wygenerowanej wizytówki. Na końcu klikamy na przycisk OK(5) i możemy cieszyć się stopką w naszej wiadomości mailowej :)
Generator wizytówek - instrukcja obsługi
W lewym panelu "Dane osobowe" Wypełniamy pola formularza. Niektóre pola mogą być już domyślnie wypełnione (można zmieniać już wprowadzone dane)
W sekcji "Rezultat", jeżeli prawidłowo uzupełniliśmy dane możemy skorzystać z opcji "Skopiuj wygląd stopki do schowka". Po kliknięciu w niniejszy przycisk wygenerowana stopka zostaje zapisana w schowku. Dzięki temu, będzie można niniejszą stopkę wkleić za pomocą kombinacji "ctrl + V" lub poprzez opcję "Wklej" np. do poczty Outlook. Przy każdej opcji znajduje się instrukcja obsługi umieszczenia wizytówki dla danego programu.
Obecnie użytkowane konta posiadają skonfigurowane aliasy w formacie zgodnym z nowym nazewnictwem. Aby zacząć korzystać z nowego standardu adresu należy odpowiednio skonfigurować swój program pocztowy:
Klient www – poczta.up.krakow.pl: W prawym górnym rogu należy wybrać “Ustawienia” zakładka “tożsamości”, z lewej strony wybrać aktualny adres w kolumnie tożsamości.
W polu “Nazwa” należy wpisać imię i nazwisko, w polu “E-Mail” należy wpisać imie.nazwisko@up.krakow.pl
Spowoduje to wysyłanie poczty z nowego adresu, dotychczasowy adres w dalszym ciągu będzie działał – można będzie na niego wysyłać wiadomości.
Microsoft Outlook: Wybieramy “Plik” – “Ustawienia kont” – Ustawienia kont”, wskazujemy swoje konto i wybieramy “Zmień”.
W polach “informacje o użytkowniku” wpisujemy imię i nazwisko oraz adres email w formacie imie.nazwisko@up.krakow.pl
Wybieramy “Dalej” co spowoduje wysłanie wiadomości testowej, oraz “Zamknij”.
Mozilla Thunderbird:
Wybieramy menu – “Opcje” – “Konfiguracja kont” – woje konto.
W polu “Domyślna tożsamość” wpisujemy imię i nazwisko oraz adres email w formacie imie.nazwisko@up.krakow.pl
Zatwierdzamy OK.